Programma Edu4all Event 2019

Programma

10.30 - 11.00 u:Inloop
11.00 - 11.15 u:Opening - Baukje Visser uitgever
11.15 - 12.30 u:Werksessie 1: Beroepsgerichte profielen
12.30 - 13.30 u:

Lunch

13.30 - 14.30 u:Keynote spreker: Ivo Mijland - Aandachtstekortstoornis 2.0
 14.30 - 14.45 u.

Pauze

14.45 - 16.00 u: Werksessie 2: Onderwijs op maat

16.00 u.

Borrel & netwerken

 


Datum: woensdag 20 maart 2019
Prijs: € 35,00

Sprekers

AANDACHTSTEKORTSTOORNIS 2.0
Spreker Ivo Mijland

Ieder kind (en iedere collega) is de hele dag op zoek naar aandacht. Als je als mens aandacht krijgt, besef je je dat je bestaat. Het liefst krijgen we als mens positieve aandacht. Het is immers fijn om gewaardeerd te worden en geliefd te zijn bij de ander. Helaas hebben de meesten van ons een nogal ineffectieve bug in het brein: we zijn uitermate zuinig in het geven van positieve aandacht. We hebben de onbewuste overtuiging dat het niet normaal is om dat wat ons bevalt ook steeds te benoemen naar de ander en naar onszelf. We weten dus dat positieve aandacht goed is, maar vervolgens negeren we dit weten op een onverstaanbare wijze. Tijdens het Edu4all Event ontdek je hoe je met positieve aandacht geven, ontvangen en vragen een onwaarschijnlijk groot verschil kunt maken in jouw werk met jongeren. Uiteraard met een lach en een traan gebracht.

Ivo Mijland is geboren in Oss (1969) en opgegroeid in Oirschot. Vanaf 1994 begon zijn avontuur als docent Nederlands. In 2006 startte hij als trainer voor mentoren voor Ortho Consult. In 2001 verscheen zijn eerste boek, in 2017 zijn twintigste. Ivo schrijft, spreekt en traint. En haalt, anders dan op de havo, uitstekende punten voor zijn humoristische, inspirerende en toepasbare werk. In 2017 maakte hij zijn debuut als cabaretier met zijn avondvullende show ‘Gekke kinderen zijn anders gewoon’. 

 

Werksessies

Werksessie 1
Onderwerpen waaruit je kunt kiezen:
E&O, ZW, HBR, DP, PIE en BWI

In deze sessie kun je met collega’s die hetzelfde profiel geven kennis en ervaringen uitwisselen. Op welke manier gebruik jij de lesmethode? Hoe verdeel je theorie en praktijk? Wat zijn jouw succesverhalen en op welke vraagstukken zoek je nog een antwoord?


Werksessie 2
Onderwerpen waaruit je kunt kiezen: 
differentiatie in de klas, lesmateriaal op maat, persoonlijke leerroutes, leerling laten kiezen

We streven er allemaal naar om elke leerling te laten ervaren dat hij meer kan dan hij zelf voor mogelijk hield. Wat kan bijdragen aan dit doel is het bieden van onderwijs op maat. Maar wat werkt wel en wat werkt niet als het gaat om onderwijs op maat? En op welke manier valt dit te organiseren in jouw lessen? In de deelsessies ga je met deze vragen aan de slag.

 

Zien we je 20 maart 2019? Meld je dan, samen met je collega's, aan. Tot dan!