Programma

 SPREKERS DOCENTENDAG ECONOMIE 2019

Sessie 1 (13.45 - 14.15 uur)  

Schakel tussen uitgever, boekenverkoper en consument
Het Centraal Boekhuis (CB) regelt voor bijna alle uitgevers in Nederland de verzending van boeken. Ook partijen als Bol.com hebben een longtail bij het CB liggen. Henry Korpershoek vertelt u over wat er allemaal bij komt kijken om deze logistieke klus te klaren. Daarnaast krijgt u tijdens een rondleiding door het verzendcentrum meer inzicht in dit gehele proces. 

Henry Korpershoek, ruim 30 jaar werkzaam als manager binnen het Centraal Boekhuis. 

 

Sessie 2 (14.15 - 15.00 uur)

Gevecht tegen de olifant 

De schoolboekhandel wordt al sinds jaar en dag gedomineerd door The Learning Network (van Dijk en Studers). Sinds twee jaar is de MBO Webshop toegetreden tot deze markt. Welke visie hebben zij en hoe concurreren zij met de grote marktleider. Wat is hun onderscheidend vermogen? Pascal Timmermans van MBO webshop geeft ons meer inzicht in de wijze waarop zij een deel van de markt hebben veroverd.

Pascal Timmermans, Product Manager MBO Webshop 

 

Workshop Methodes (15.30 - 16.15 uur)   

Kennis en ervaringen uitwisselen

Naast de lezingen en rondleiding hoort u alles over de ontwikkelingen binnen de methodes Scoren.info, Klantgericht.info en Doelgericht.info en worden er kennis en ervaringen uitgewisseld met collega's. Uiteraard krijgt u de gelegenheid om vragen te stellen aan de uitgever en kunt u  de keuzedelen inzien die voor uw studierichting in te zetten zijn.

Accountmanagers en uitgever Edu'Actief

 


Afbeeldingsresultaat voor logo drukwerkdeal

Hoofdspreker Marco Aarnink (17.45 - 18.45 uur)   

Successtory Drukwerkdeal.nl

 Van marktkoopman tot marktleider. De naam Marco Aarnink ligt op ieders lippen na de veelbesproken overname van zijn bedrijf Drukwerkdeal.nl. De sky is the limit voor de jonge Deventenaar, en dat zit er al vroeg in.

Marco vertelt het verhaal over hoe hij een niet sexy markt als de drukwerkindustrie wist open te breken. Nu ruim 10 jaar later is drukwerk meer dan een saai product, het is een ware emotie. Jouw logo, jouw identiteit, prachtig afgedrukt, dat is iets dat je zo snel mogelijk in handen wil hebben.

 Drukwerkdeal is altijd bezig met de klant, maar juist de groep die geen producten bij je afneemt, mag niet vergeten worden. De “niet-klanten”deden nog altijd zaken met de drukker op de hoek. Marco wist de “online“ drukwerk industrie persoonlijk te maken. Een presentatie over beleving, het nieuwe werken en enorme betrokkenheid. Loyale klanten, loyale medewerkers, zelfs binnen het toch “anonieme” online landschap. WE-commerce noemen ze dat bij Drukwerkdeal.

 Afbeeldingsresultaat voor marco aarnink

 

 

Meld u nu aan voor deze dag!