Veelgestelde vragen

Algemeen

Waar kan ik het docentenmateriaal vinden?

Vrijwel iedere methode van Edu'Actief heeft een eigen methodewebsite met docenten- en studentenmateriaal. Docenten die werken met een methode van Edu'Actief krijgen gratis toegang tot het docentenmateriaal dat onder andere bestaat uit handleidingen, antwoorden en aanvullend lesmateriaal.

Toegang aanvragen

Hoe vraag ik proefmateriaal aan?

U kunt op verschillende manieren kennismaken met de leermiddelen van Edu'Actief. U kunt van elke lesmethode proefmateriaal downloaden. Ga naar de methodepagina, bijvoorbeeld www.edu-actief.nl/edu4all en klik op 'Proefmateriaal downloaden'.

Liever het materiaal in het echt bekijken? Maak een afspraak met een van onze adviseurs.

Licenties / inloggen

Gebruikersnaam vergeten

Wanneer u uw gebruikersnaam bent vergeten om in te loggen op onze methodewebsites, kunt u uw gebruikersnaam via onderstaande link opvragen.

Wachtwoord vergeten of wijzigen

Wanneer u uw wachtwoord bent vergeten kunt u eenvoudig een nieuw wachtwoord opvragen. Klik op onderstaande link en volg de instructies.

Hoe vraag ik docententoegang aan tot een product van Edu'Actief?

Docenten krijgen gratis toegang tot methodewebsites en andere producten van Edu'Actief zoals Edu'Bieb. Op die manier krijgt u toegang tot het docentenmateriaal, handleidingen en antwoorden van methodes. 

Hoe kan ik een licentie activeren?

Om uw licentie te activeren gaat u naar http://licentie.edu-actief.nl. U krijgt toegang tot uw product als de licentie is geactiveerd.

Hoe kan ik inloggen met mijn Kennisnet/Entree-schoolaccount?

Om met een Kennisnet/Entree-schoolaccount op een methodesite van Edu'Actief in te loggen doorloopt u de onderstaande stappen.

  • Klik op de methodesite op de knop 'Inloggen' of 'Aanmelden'.
  • U komt nu in een scherm met de titel 'Kies waar u wilt inloggen'. U kiest hier voor de tweede optie: 'Aanmelden met uw schoolaccount'.
  • Krijgt u dit scherm niet te zien? Wijzig dan uw instellingen via www.edu-actief.nl/inlog_instellingen.
  • Waarschijnlijk werkt u met een schoolspecifiek account. Voer daarom onder 'Log in met uw schoolaccount - Naam van uw school of instelling', de naam van uw school/instelling in. Tijdens het typen verschijnt er een lijst met scholen/instellingen. Kies de juiste school/instelling.
  • Wanneer u buiten het schoolnetwerk bent zal nu het loginscherm van uw school getoond worden. Log in met de gebruikersnaam en het wachtwoord die u op school gebruikt.
  • Vervolgens keert u terug op methodesite waarbij u bent aangemeld met uw Kennisnet/Entree-schoolaccount. 

Door deze stappen te volgen, kunt u met uw Entree-account inloggen. Mocht dit niet lukken, neem dan contact op met de ICT-afdeling van uw school of met onze klantenservice via 0522 235 235.

Hoe kan ik mijn keuze voor inloggen via Entree of Edu’Actief wijzigen?

Wanneer u voor het eerst inlogt op een website van Edu'Actief, kunt u kiezen of u wilt inloggen met uw Edu'Actief-account of via uw schoolaccount (via Entree). Wilt u een eerder gemaakt keuze hiervoor wijzigen, ga dan naar www.edu-actief.nl/inlog_instellingen. Hier kunt u tevens uw wachtwoord van uw Edu'Actief-account wijzigen.

Webshop

Hoe kan ik bestellen bij Edu'Actief?

Bestellen doet u bij voorkeur via de webshop van Edu'Actief. Bestellingen kunnen alleen schriftelijk worden doorgegeven. Telefonisch kunnen wij helaas geen bestellingen aannemen.

Hoe kan ik betalen?

Met iDEAL kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. iDEAL is het systeem dat u direct koppelt aan uw internetbankierprogramma bij een online aankoop.


iDEAL is ontwikkeld door verschillende Nederlandse banken om de betaling van online producten en -diensten te vergemakkelijken.  

iDEAL wordt momenteel ondersteund door de meeste banken, onder andere ABN AMRO, ASN Bank, Friesland Bank, ING, Rabobank, RegioBank, SNS Bank, Triodos Bank en Van Lanschot Bankiers.


Bestelt u vanuit het buitenland? Dan krijgt u een factuur. Deze dient u te betalen voordat uw producten worden verstuurd. 

Wat zijn de leveringsvoorwaarden?

Op alle bestellingen via de webshop van Edu'Actief zijn leveringsvoorwaarden van toepassing. 

* De leveringsvoorwaarden voor boekhandels zijn op aanvraag.

Wat is de levertijd?

Uw bestelling wordt binnen vijf werkdagen in behandeling genomen. Dit betekent, indien er geen sprake is van uitzonderingen, dat uw bestelling binnen zes werkdagen wordt bezorgd. Printing on Demand (POD)-bestellingen worden binnen 8 werkdagen bezorgd. 

Hoe weet ik wanneer een (nieuw) product leverbaar is?

Edu'Actief probeert haar producten altijd zo snel mogelijk leverbaar te maken. In onze webshop staat bij producten die (nog) niet leverbaar zijn, wat de verwachte leverdatum is. Houd de webshop in de gaten voor de actuele leverdatum. 

Mijn product is niet leverbaar

Het kan zijn dat uw product (nog) niet leverbaar is, omdat het product nog moet verschijnen of omdat het product wordt herzien. U ziet dit vermeld staan bij het product.

Als een product nog moet verschijnen of wanneer het product wordt herzien dan kunt u het product alvast in back-order bestellen indien u namens een school of boekhandel bestelt. Scholen kunnen op rekening bestellen bij Edu'Actief en ontvangen het product zodra het leverbaar is. 

Voor particulieren is het alleen mogelijk om een herdruk te reseveren die nog moet verschijnen. Particulieren dienen een herdruk direct af te rekenen met iDEAL. Zodra het product leverbaar is wordt het verzonden.

Moet ik een account aanmaken als ik iets wil bestellen?

Nee, u bent niet verplicht een account aan te maken als u iets bestelt in de webshop van Edu'Actief. We raden u wel aan een account aan te maken als u vaker wilt gaan bestellen bij Edu'Actief. U hoeft dan niet steeds opnieuw al uw gegevens in te vullen.

Ik heb een verkeerde/beschadigde zending ontvangen. Wat moet ik doen?

Controleer bij ontvangst of u de juiste producten heeft ontvangen. Mocht u per ongeluk een verkeerd product hebben ontvangen of een fout/manco ontdekken dan kunt u contact opnemen met Edu'Actief via retouren@edu-actief.nl

U krijgt dan verdere instructies over het retourneren van uw bestelling.

U kunt alleen contact opnemen bij Edu'Actief als u via onze webshop heeft besteld. Heeft u besteld bij een boekhandel of andere leverancier dient u contact op te nemen met het bedrijf waar u uw bestelling heeft gedaan. 

Wat is Printing on Demand (POD)?

Een deel van de boeken van Edu'Actief wordt op aanvraag gedrukt. Dit noemen we Printing on Demand (POD). Bestelt u een POD-product in onze webshop, dan zal de drukker het product rechtstreeks aan u leveren. Zo heeft u uw bestelling snel in huis.

Uw bestelling wordt speciaal voor u gedrukt. Daarom komt het recht van retour te vervallen bij POD-producten.

Hoe stuur ik een product retour?

Het kan voorkomen dat u uw bestelling na ontvangst aan ons wilt retourneren. U heeft tot zeven werkdagen na levering het recht om uw bestelling zonder opgaaf van reden retour te sturen. Als u hiertoe besluit dient u uiterlijk binnen zeven werkdagen na ontvangst van de bestelling contact op te nemen met Edu'Actief via retouren@edu-actief.nl

Na goedkeuring ontvangt u de retourinstructies. Alleen na goedkeuring kunt u de ongebruikte en onbeschadigde producten voldoende gefrankeerd aan ons retourneren. Binnen 30 dagen ontvangt u uw aankoopbedrag terug.

Ik krijg een herinneringsfactuur, maar kan de factuur niet vinden. Kunt u een kopiefactuur toesturen?

Het aanvragen van een kopiefactuur kan uitsluitend schriftelijk. U kunt uw aanvraag onder vermelding van uw debiteurnummer en het factuurnummer mailen naar debiteuren@boom.nl

Edu'Bieb

Wat zijn digitale leer- en werkboeken?

Digitale leer-/werkboeken bieden extra mogelijkheden ten opzichte van de traditionele folio boeken. Digitale leer-/werkboeken zijn via een iPad, tablet, pc of een Mac te gebruiken. Eenmaal gedownload met Edu'Bieb kunt u de digitale leer-/werkboeken altijd gebruiken, ook zonder internetverbinding. Ga voor meer informatie naar www.edubieb.nl

Wat zijn de voordelen van digitale leer-/werkboeken?

De digitale leer-/werkboeken van Edu'Actief bieden vele interactieve mogelijkheden. U en uw student kunnen zelf:

  • Aantekeningen maken in leer-/werkboeken. Hiervoor gebruikt u het 'Aa'-icoon.
  • In voorgedefinieerde vakken antwoorden invoeren.
  • In het leer-/werkboek belangrijke begrippen omcirkelen met een potlood en arceren met een stift.
  • Extra media toevoegen zoals links, afbeeldingen en films van YouTube.
  • Aantekeningen opslaan door op het diskette-icoontje te tikken en vervolgens elders verder te werken. 

Hoe krijg ik toegang tot mijn aangeschafte digitale leer-/werkboeken?

Wanneer u een digitaal leer-/werkboek gekocht heeft via onze webshop, ontvangt u deze in de vorm van een licentie. Deze licentie kunt u activeren via http://licentie.edu-actief.nl. Wanneer u dit gedaan heeft kunt u via www.edubieb.nl de Edu'Bieb app downloaden. Log hier in met dezelfde inloggegevens als die u heeft aangemaakt bij het activeren van de licentie. Na het inloggen ziet u in de Edu'Bieb app alle aangeschafte boeken staan.