E-mailmarketing en contentstrategie

Door het volgen van training leert u de visie achter en de opzet van het boek Click met online marketing. Na afloop van de training bent u beter in staat om de ins en outs van online marketing met uw studenten te delen en ze te begeleiden bij het maken van opdrachten.

Inhoud
De training bestaat uit twee onderdelen. Eerst behandelen we de basiskennis over online marketing. Vervolgens gaan we dieper in op het onderwerp e-mailmarketing en contentstrategie.

Online marketing

  • Welke basiskennis van online marketing heeft u als docent nodig
  • Wat zijn de laatste ontwikkelingen en hoe gaat u daarmee om
  • De vier C's en de zakelijke- versus consumentenbenadering.

E-mailmarketing en contentstrategie
Er zijn verschillende manieren om de klant aan je te binden. E-mailmarketing is daarbij nog het meest effectief binnen de online marketing. Het is een onderdeel van contentmarketing waarbij je waarde levert door relevante informatie aan te bieden.

Onderwerpen zijn:

  • Wat is contentmarketing?
  • Storytelling
  • Succesfactoren
  • Opbouw nieuwsbrief en schrijftips
  • Keuze  en gebruik email service provider
  • Telecommunicatiewet en opt-in principe

Voor wie?
Mbo-docenten

Offerte aanvragen voor teamtraining

Terug naar trainingen