Toekomst bestendig en attractief lesmateriaal

05 augustus 2015

Organisaties die nog wel in de lesboeken staan, maar inmiddels niet meer bestaan? Onduidelijke opdrachten in de werkboeken die gemiddeld twintig vragen per les opleveren van uw studenten? Opdrachten die uw studenten niet uitdagen omdat ze geen gebruik kunnen maken van nieuwe en sociale media?

Herkent u dat ook? Ik heb deze problemen de afgelopen jaren zien ontstaan. Het is tijd om hier nu iets aan te veranderen. Toekomstbestendig en attractief lesmateriaal voor onze mbo-studenten. Geen wens, maar een eis. De toekomstige motor van onze gastvrijheidsindustrie heeft hier recht op. De branche kijkt uit naar de potentiële excellente commerciële gastvrije dienstverlener. Vanuit deze drive maak ik daarom graag deel uit van het Tendens-team wat op dit moment druk bezig is met het ontwikkelen van toekomstbestendig en begrijpelijk lesmateriaal op basis van het nieuwe kwalificatiedossier Travel, leisure & hospitality.

Mijn naam is Perry van Milt. Ik ben werkzaam geweest bij Landal GreenParks en Duinrell. Daarnaast heb ik ook mijn eigen uitgeverij. Ik ben zelf auteur, geef zelf boeken uit, maar ik help ook scholen en organisaties bij het ontwikkelen van toeristisch-recreatief onderwijsbeleid. Zo ben ik onder meer betrokken bij de beroepsonderwijsmethode van RECRON en ben ik kerndocent toerisme en recreatie bij NCOI. Ook werk ik al meer dan tien jaar als onderwijsspecialist toerisme en recreatie bij Zadkine in Rotterdam. Ik geef hierbij ook les aan studenten Travel, leisure & hospitality.



Ik verwacht van een goede lesmethode een duidelijke, korte uitleg en attractieve opdrachten waarbij de student aan de hand van blended learning op diverse manieren leerervaringen opdoet. Het is belangrijk om studenten te prikkelen en ze een juist en volledig beroepsbeeld te geven. Voor het Tendens-team vervul ik de rol van onderwijsredacteur en bekijk ik samen met mijn collega en eindredacteur Tineke Ras-Marees de binnengekomen manuscripten. Ik kijk naar logische opbouw, samenhang, taalgebruik en niveau van theorie en opdrachten in relatie tot het onderwijs en de beroepspraktijk. Ik maak hierbij graag gebruik van mijn opgedane kennis en ervaring in zowel de toeristisch-recreatieve sector, alsmede het onderwijs. Ik vind het een enorme uitdaging om een aandeel te hebben in toekomstbestendig en attractief lesmateriaal. Met elkaar gaan wij voor goed toekomstig bestendig en attractief onderwijs.

Heb je nog vragen aan mij? Wil je eens met mij over toeristisch-recreatief onderwijs sparren? Kan ik iets voor jou betekenen? Ik kom graag eens een kop koffie drinken. Zwart, zonder melk en suiker.

Met vriendelijke groet,
Perry van Milt

www.perryvanmilt.nl
nl.linkedin.com/in/perryvanmilt

 

Ga naar Tendens Toerisme en Recreatie