Voorstellen: de bureauredacteur

01 juli 2015

Ik ben Natascha van Dalen, bureauredacteur bij Edu'Actief. Sinds acht jaar coördineer ik hier projecten rondom mbo toerisme en recreatie, horeca en facilitaire dienstverlening. Als bureauredacteur ben ik betrokken bij het volledige proces rond het ontwikkelen van leermiddelen: van het uitwerken van het allereerste idee, het begeleiden van auteurs, het opstellen van een beeldplan tot het verwerken tot het uiteindelijke product, als boek of digitale variant in Edu'Bieb of 24boost.

 

Ervaring
Met Tendens Toerisme en Recreatie heb ik het geluk te werken aan een methode waar ik ook inhoudelijk het een en ander over kan zeggen. Zo heb ik tijdens mijn studie Leisure Management stage gelopen in de dag- en verblijfsrecreatie en evenementenorganisatie: bij een zeilschool, een technisch doe-centrum en bij een theater en culturele raad. Bij die laatste heb ik bijvoorbeeld een straattheaterfestival en culturele workshops voor kinderen (mede)georganiseerd. Een van mijn eerste banen was in de reisbranche: bij D-reizen, waar ik een interne opleiding heb gevolgd. Met al deze kennis en ervaring heb ik bij Edu’Actief voor de voorlopers van Tendens Toerisme en Recreatie, Transfer en Recreatief, verschillende theorie- en werkboeken geschreven.

Voor het theorieboek Transfer Verkopen van reizen heb ik mijn eigen ervaring als reisadviseur gebruikt: hoe overtuig je de klant ervan dat jouw aanbod perfect bij zijn wensen past?

Reizen
Je kunt best zeggen dat ik van mijn hobby min of meer mijn werk heb gemaakt. Ik heb al heel wat prachtige landen bezocht, zoals Peru, Mexico, Nieuw-Zeeland, Thailand en Egypte. Mijn hart ligt echter bij het avontuurlijke en uitgestrekte Australië, dat ik al twee keer helemaal heb rondgereisd. En daarbij zal het ongetwijfeld niet blijven. Waar anders kun je uren rondrijden zonder iemand tegen te komen, onder zo’n heldere sterrenhemel slapen, naar de mooiste koraalriffen duiken en zoveel uitzonderlijke dieren tegenkomen?

De toekomst?
Met Tendens Toerisme en Recreatie wil ik een methode neerzetten die aansluit bij de belevingswereld van de student en die vooral actueel is. De reis- en recreatiebranche zijn in een rap tempo aan het veranderen: brochures maken plaats voor interactieve schermen, gasten en klanten zoeken een unieke beleving, snelheid en gemak. Technologie neemt het over en wie de gast en klant weet te bereiken via de sociale media heeft al een flinke voorsprong.


KLM gooit hoge ogen op het gebied van klantenservice en sociale media. Beleving verkopen ze onder meer via KLM Local Eyes: wie kent de unieke plekjes nou beter dan een local?

Om op deze ontwikkelingen in te spelen werken we samen met bedrijven uit de branche en bieden we opdrachten en dossiers aan rondom actualiteit. Onze auteurs en redacteuren komen uit zowel het onderwijs als het werkveld, kennen de praktijk en de studenten. Dankzij deze optelsom ben ik ervan overtuigd dat we uw studenten optimaal op hun toekomst voorbereiden!

Ga naar Tendens Toerisme en Recreatie