Voorstellen: de eindredacteur

14 maart 2016

'Als ik het niet begrijp, begrijpt een student het ook niet.'

Sinds 2000 ben ik betrokken bij Edu’Actief. Ik ben toen begonnen met het schrijven van de lesmethode Bank- en verzekeringen, en daarna heb ik meegewerkt aan het project Schonenvaart en vervolgens aan Export. In 2014 maakte ik de overstap naar het fonds Horeca & Facilitair en heb ik mee-ontwikkeld aan de herziening van de lesmethode FD Okay voor niveau 2 en 4.

Na 38 jaar in het onderwijs gezeten te hebben, houd ik mij voornamelijk bezig met schrijven en koken. Koken doe ik al 27 jaar bij de Cuisine Culinaire Amsterdam, een kookvereniging van liefhebbers van de Culinaire Kunst en in 2009 heb ik de Cuisine Culinaire Hilversum opgericht. 

Ik ga graag een uitdaging aan. Op dit moment werkzaam zijn als eindredacteur voor de vernieuwde lesmethode Tendens Keuken is zo’n uitdaging.

Het is leuk om als amateurkok inhoudelijk nog veel te kunnen leren van de auteurs. Als eindredacteur let ik met name op taal: sluit het aan bij de doelgroep? Zit er niet te veel ‘lucht’ in de tekst’? Dit is niet alleen van belang in de methode zelf, maar ook in de nieuwe films die zijn gemaakt: worden de stappen van de bereiding duidelijk uitgelegd? Daarbij is het belangrijkste criterium als eindredacteur: als ik het niet begrijp, begrijpt een student het ook niet!

Kees Faas
Eindredacteur Tendens Keuken

Ga naar Tendens Keuken