ROC ID College wint Finale Exportmarketing 2008

01 juli 2008
Na een spannende ochtend waarop vier exportmarketingplannen werden gepresenteerd mag het ROC ID College (locatie Alpen a/d Rijn) zich de trotse winnaar noemen van de Finale Exportmarketing 2008.
 
 
De deelnemers van drie verschillende roc’s waren genomineerd om hun exportmarketingplan te presenteren aan een ervaren vakjury. In het bijzijn van de begeleidende docenten, ouders, vrienden en familie probeerden de deelnemers hun zenuwen te onderdrukken. Vol enthousiasme volgde daarop de presentatie van hun exportmarketingplan.
Na de presentatie werd de vakjury in stelling gebracht om de deelnemers aan een vragenvuur te onderwerpen. De deelnemers wisten zich goed staande te houden met directe antwoorden en ze konden hiermee de vakjury écht stil krijgen.

Na de vierde presentatie ging de vakjury, bestaande uit zes leden uit het bedrijfsleven, in beraad. Voor de vakjury geen eenvoudige opgave. Er werd dan ook uitgebreid gediscussieerd om tot een definitief besluit te komen. Hierna werd iedereen in de grote zaal terugverwacht voor de uitreiking.
Namens de Kamer van Koophandel Rotterdam maakte Nicolette den Hollander, tevens voorzitter van de vakjury, de uitslag bekend. De winnaar van de Finale Exportmarketing 2008 is geworden: ROC ID College, locatie Alphen a/d Rijn.
 
Een woord van dank gaat uit naar de Kamer van Koophandel te Rotterdam die haar locatie beschikbaar stelde voor deze de Finale Exportmarketing 2008.
 
Vakjury:
De heer R. Hoekstra, Rabobank Rijnstreek
Mevrouw A. Huybrechts, Fenedex
De heer N. Struyk, Battrex
Mevrouw G. Karsdorp, KC Handel
Mevrouw N. den Hollander, Kamer van Koophandel
De heer S. Uithol, Uitgeverij Edu’Actief b.v.
 
Volledige uitslag:
Nr. 1. : Niels Werring en Hans v.d. Veen (ROC ID College, Alphen a/d Rijn)
Nr. 2. : Thomas v.d. Burg en Jelle de Kok (ROC ID College, Zoetermeer)
Nr. 3. : Stanley Alberts (ROC Leiden)
Nr. 4. : Stephan Hogerwaard en Geno Cheung (Albeda College, Rotterdam).