Digitaal leren innoveren – 24boost

07 april 2014

Je mail checken op je smartphone, een YouTube-filmpje bekijken op je tablet en een schoolopdracht maken op je laptop. Activiteiten die mbo-studenten dagelijks doen. Het maakt niet uit waar ze zijn, ze zijn bijna 24/7 online en de hele dag verbonden met verschillende sociale netwerken. De ontwikkelingen op het gebied van ICT nemen een belangrijke plaats in, in ons dagelijks leven. Onderwijstijd en privétijd raken steeds meer met elkaar verweven en de vraag om lesmateriaal op maat wordt steeds groter.


Leerplatform voor het beroepsonderwijs
24boost wil samen met scholen groeien in de ontwikkelingen die spelen en creëert daarom een leerplatform voor het beroepsonderwijs. Dit platform werd op 3 april geïntroduceerd op het CVI. Op 24boost vinden studenten, docenten en praktijkbegeleiders alles wat ze nodig hebben voor hun opleiding: lesmateriaal, toetsen, cijfers, opdrachten en oefeningen, berichten en roosters. Het lesmateriaal is opgedeeld in leereenheden die arrangeerbaar zijn. Op deze manier kunt u zelf leerroutes samenstellen.

Lesmateriaal centraal
Anders dan in een elo staat bij 24boost het lesmateriaal centraal. Dit is zo vormgegeven dat het optimaal bijdraagt aan de leeropbrengst. 24boost kan gekoppeld worden met de elo, zodat gegevens uitgewisseld kunnen worden. Er is op dit moment al een koppeling met EduArte en er wordt hard gewerkt aan koppelingen met andere elo’s.

Om er voor te zorgen dat het platform aansluit op de wensen en behoeften van het onderwijs, zijn docenten, leerlingen, directies en praktijkbegeleiders nauw betrokken bij het ontwikkelproces. In de komende schooljaren wil 24boost samen met het onderwijs werken aan een leerplatform dat u en uw studenten biedt wat u op dat moment nodig heeft, anywhere, anytime en op any device.

Het platform heeft op dit moment de volgende supporters: ThiemeMeulenhoff, Brinkman Uitgeverij, EIW, Angerenstein en Edu’Actief. Wilt u meer informatie over 24boost? Stuur dan een email naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. .